Wednesday, October 29, 2008

Nostalgia A&W (part I)

Senchou’s log,

Td ade chat ngan missjaye pasal dia lunch kat A&W..terus aku teringat balik kisah nostalgic aku keje kat kedai Fastfood tuh, aku keje ngan sahabat baik aku encik noy..nama penuh beliau ialah Norzi Mat Desa (aku lupe laa noy ader mohamad ke tak..aku rase mcm ade..wa ga ga)

Aku ngan Noy keje kat A&W tahun 2000, mase tuh aku ngan Noy nmpk ader jawatan kosong kat Komplek Desa kat area Kepong, terus kami try apply sbb time nie kiteorg memerlukan wang utk hidup, and kami diterima serta-merta, kire time tuh memang rezeki kiteorg dpt keje kat situ, lgpun aku rase tak cukup pekerja kut time tuh. Aku mintak kat manager tuh aku tanak jadi cashier or jaga kat depan(cuci meja dan sbgnye) , aku just nak keje kat blakang je, basuh pinggan ngan duduk kat kitchen, Noy pun mintak bende sama, and surprisingly manager tuh setuju.

1st and 2nd week keje, aku ngan noy di anak tirikan oleh manager lelaki (aku lupe nama dia), aku tak tau ape salah kiteorg, ade je yg tak kene, lewat seminit pun kene sound, uniform pki tak btul pun kene. tak kasi can langsung..padehal kiteorg baru je keje..mungkin jugak sbb time tuh aku ngan noy nie rupe mcm sampah masyarakat (aku pun tak pasti time tuh ape yg org anggap kat kami). Oleh sbb aku ngan noy tak tahan dibuli oleh manager tuh makanye kami meminta pendapat otai kiteorg encik ipin (Senior kolej) yg rupe mcm brade konsi gelap, jangan memain wooo..dia ader pisau butterfly..siap bole wat skill pelbagai. Esok hari time kite org baru masuk keje noy ngan aku pun terus sound manager lelaki tuh mengikut skrip yg telah encik ipin tulis..time nie noy laa selaku watak utama dalam skrip tuh telah bersemuka dan berdialog dengan manager yg amat angkuh tuh..aku pulak sebagai watak sambilan duk tepi (time nie kene wat muke gangster sket arahan encik ipin) sambil support..terus cuak makhluk tuh..muhehehe…lepas tuh terus baik ngan kiteorg…skrip yg encik ipin kasi memang menjadik.

kami agak femes jugak laa lepas peristiwa tuh..aku ngan noy nie dah jadi mcm otai..maksud otai nie kiteorg dicontohi oleh budak2 yg lebih muda dari kiterorg, mostly budak lepas SPM..time nie aku tengah amek degree noy pulak baru nak kukuhkan financial dia, sbb dia berdiri sendiri kat KL nie tanpa bantuan org tua (kat Kedah)..nie antara sbb kenape aku cukup respek kat dia.

Ape saje yg kami buat akan jadi ikutan oleh bebudak lain, padehal aku ngan noy tade pun niat nak jadi role model kat tempat keje. Yg tak bestnyer dorang ikut pangai buruk aku ngan noy. Antara bende yg dorang ikut ialah isap rokok yg dikutip kat tong sampah..ala kan dekat shopping kompleks tuh besenyer ader tempat buang sampah and kat atas tuh ader ashtray. Besenyer kalu time aku ngan noy sengkek kami akan amek rokok yg masih bole dibakar & diisap, sbb ramai org isap separuh je then terus buang..ye..aku tau korang akan kate jijiknyer…tapi tuh laa kisah zaman jahiliyah aku..asal bole isap rokok sudah..rokok tuh kire nyawa jugak laa..takleh tade..mesti ade..hebat tak hebat pengaruh kami..sume budak yg isap rokok tiru gaya kehidupan aku ngan noy…muahahaha…bersambung…

4 comments:

chucky said...

gempak la lu bro
tp,zaman sengkek,ape pon leh jadi
stakat rokok tuh,tade hall lah

aku tetanye2,ape ayat encik ipin pada manager tu yg disampaikan korang,smpai berubah terusss mamat tuh

@tune® said...

ye la..ape ayat incik ipin tuh???
ape scrip nye??

chop..kalau besfren..apesal ko xtau name penuh die???????
tipu yeeeeeee

helomynameisjaye said...

so credit kt aku la sbb mengimbau balik kenangan jahiliah ko kan..huhuhuhuhu.keja AnW apa dpt benefit?air rootbeer free ke ari2?

Hitokirizero said...

Caki : hehehe..nanti aku refer balik kat Noy skrip yg encik ipin kasi..

Atune : Aku dah lame tak jumpe encik noy..sbb tuh lupe...ekekeke..lelaki bukan cam pompuan maa sume detail nak kene ingat...hohoho

Missjaye : Yea btul..satu kredit utk anda..aku nak 10 gelas pun bole maa...dah keje sebagai chef A&W..ngeh3X