Wednesday, October 22, 2008

Duit Syiling

Senchou’s log,


Hari nie dah masuk hari yg ketiga aku berade di tempat keje baru, so far so gud man. Keje memang dorang tak kasi lagi except kene baca 3 documents yg teramat laa tebal. Aku ade laa terai bace few pages tapi takleh masuk dalam pale otak sbb bile masuk page yg ke 4 mata aku dah start jadi start kuyu..macam mata mat ganja yg tengah stim. Time aku tengah cube jadi employee yg baik nie laa aku mata aku jadi mengantuk. So senang cite aku tak baca terus..better surf tenet..baru segar sket hohoho.

Perihal hari nie adalah mengenai duit syiling, utk pengetahuan korang, aku slalunyer ader laa few syiling coin dalam kocek kecik belah kanan aku, besenyer hampir semua seluar slack or khakis akan ader kocek syiling dan termasuk laa mobile dockers aku yg semenenye mempunyai byk kocek. Td aku tengah beratur utk bayar nasi campur yg aku beli. Aku pun tanye laa akak tuh “Brape kak?” dia pun kire…emm..singgit, tiga inggit…4 inggit..emm..sume skali 4 inggit 4 posen dik..aku pun seluk kat kocek belah blakang aku cube amek wallet yg dihimpit oleh seluar dan jugak daging bontot aku.. sambil tuh terpakse tgn aku merabe bontot sendiri..korang kene paham dalam process nak amek wallet tuh mesti laa terabe bontot sendiri..tak salah maaa…

Aku capai 4 keping duit singgit yg berkaler biru..then since kocek belah kanan aku nie penuh ngan duit syiling, aku pun dengan niat tanak menambah beban kocek aku, mengeluarkan semua duit syling yg ade kat dalam kocek aku. Tengah duk mencari 4 posen aku ternampak laa duit yg pada mata pandangan aku amat laa asing…”LAHANAT PUNYER BABI TONYOK…” nie aku sebut dalam hati je laa..kang kalu aku sebut kuat2 sure terkejut makcik tuh. Kenape aku marah?

Sbbnyer dah byk kali aku kena mcm nih, ader je pekedai yg akan pulangkan duit syiling and bagi duit asing. Byk dah koleksi aku kat umah, kali nie aku dapat duit arab pulak..dah laa dah karat itam. Aku cukup marah btul bile kene mcm nih..WTF!!!. Slalunyer aku laa jadi mangsa, silap aku jugak sbb tak check btul2, tapi aku tanak laa jadi org yg teramat teliti dalam hal nie, nak kene chk sekeping demi sekeping btul ke tak duit syiling yg dorang pulang balik. Aku besenyer intai sebelah mata je laa cukup tak duit yg dorang kasi. Gatdemmit sungguh..

6 comments:

@tune® said...

lepas ni tgk dengan mate,,jgn terus simpan je incik

chucky said...

kirenye senang la ko nk g obesea ni?

suya said...

sebelom ko mara2...ko g tuko dulu link blog aku tu...haishhh

ko mkn peparu ke harini?;p

:: iera :: said...

peparu..kahkahkah..aku masih ingat cite peparu itu..hahahahaha..

Hitokirizero said...

atune : Yea cik..pasni sy akan pastikan mata sy chk btul2 duit syiling yg diterima..

Caki : duit syiling asing yg ade kat umah aku tade rege aku rase..

Suya : Oit..camane ko tau aku mkn paru² hah? ko intai aku ke hape..aku dah updet dah link ko tuh..

Iera : Kisah paru² sensitip oke...aku dendam kat jay lg pasal kes paru² nie..

helomynameisjaye said...

kahkahkahkahahh..OO EM GEEE!!!sumpah aku tak penah timbulkan cite pasal peparu ni ngan derang.kahakhakahkahahkah..rase nk guling2.GOOD JOB cik suya!