Wednesday, September 24, 2008

Main Uno

Senchou's log,

Salah satu bende baru yg aku blaja kat Satyam nih ialah game Uno. Yea aku tau korang akan kata aku ketinggalan sket dlm bab nih..tapi the fact is aku tak pernah main game uno nih until aku masuk Satyam, since kiteorg nih wat support...sometimes or most of the times akan ader mase group aku tade keje (ticket tak masuk), so time nih laa budak² nie akan main ape saje board game or card game yg dorang bawak.

aku nie bole dikatakan lone ranjer laa kat dlm team aku (team GSK), sbb utama..aku paling tue dlm group nih, then aku sorang je lelaki melayu kat sini, the rest india campor cina, pompuan ramai melayu..tapi mcm biasa laa..aku susah sket nak rapat ngan pompuan kalu dorang tak tegur aku dulu...emmm bukan sombong..tapi memang camtuh...aku kot yg segan a.k.a malu utk bertegur sape (sape yg kenal aku akan phm aku).

But lately nih..aku makin bond ngan team aku nih..semenjak aku tender nih..dah makin mesra plak...mungkin sbb game uno nih kot..puan nadia adalah perempuan melayu 1st yg tegur aku kat sini..saje aku letak puan nak menunjukkan dia dah kawen, walhal dia muda dari aku. Emm anyway dia laa yg duk mengajak aku main uno..rizen being..nak suh aku sentiasa kalah...bese laa 1st time main mane nak tau kan..tapi tuh laa..main 4-5 kali pun duk kalah nih apehal..memula susah sket nak menangkap game nih..tapi lelamer phm laa..ader time bole sebut intercept..bole pedajal org lain..overall sonok gak main game nih...cume since dahulu kala aku tade peluang nak main kot..mebi sbb most guys suke main normal game cards mcm royal siam ke, black jack laa, race & etc. Angka kemenangan yg aku dpt up until now sekali je menang and berjuta-juta kali kalah. Yepp, aku still tak dpt teknik yg btul utk main game nih..or dorang sememangnyer dah handal giler main game nih..but as I said, game nih buat aku makin mesra ngan team nih, mungkin dorang baru nmpk aku bukan seorg yg siriyes sokmo.

Isnin lepas aku ader mintak dari PM (skang dia kat UK) aku utk tuka normal shift since aku dah tender and no longer supporting GSK, tapi smpi hari nie tade jawapan lagi..zzzz..Aku kene still tunggu lagi...bosan tahap gaban dah nih..atleast kalu aku bule keje pagi..bule laa berbuka bersama bini then bule laa gi tarawikh. Tadi ader nmpk ayam dave deli ngan ayam panggang keni, terus telan liur aku..gulp..gulp.

As for today, td aku pegi mebeng, amek duit raya (ader org dlm yg bole tukarkan duit raye), jumpe laa member² lame balik..siap jumpe x-bos lagi, dia ader ajak masuk balik..siap offer both either contract or permanent, aku rase dia tertekan skang, kesian pun ade, dah laa zue pun nak tuka department dah..kalu tak dpt dia nak benti and masuk sime darby plak, ujung minggu nih arip pun nak tender gak..dia dah dpt offer kat microlink, masak laa Zain (x-bos). Aku tak tau laa ape nak jadi ngan unit CRRS. But its not my problem anymore, been there and done that. Now my new focus is kat ACS pulak, aku harap² laa dpt keje yg best.

p/s: aku baru pasan yg aku dah kerap blogging. wa ga ga.

7 comments:

chucky said...

aku kan,kalua main uno,mmg suke tipu,tu yang aku selalu emnag tuh
wagagagagaga

Hitokirizero said...

ajar aku bole ka..aku kalah je manjang..aku nak ilmu tipu tuh >:)

@tune® said...

ko mmg kuno la sam sbb baru blaja main uno...aku menang sbb aku main jujur..ko nk bajar dr sape??aku ke caki?

Hitokirizero said...

Hampess ckp aku kuno..bagero..aku nak blaja dari caki..aku rase game nih lagi menarik kalu dpt pedajal org..muahahaha

:: iera :: said...

sham mmg slalu ketinggalan zaman..

weh aku plak slalu kalahkan caki..
haa ko nak bajar dr atune ke caki ke aku??? hahahahha..

tp bab yang ko *malu-gile-nak-bercakap-ngan-pompuan* mmg aku tak nafikan..sbb aku ingat lg those days..heh heh heh..

helomynameisjaye said...

sape soh ko men uno.lenkali main spirit.sure ko menang munye.ngan antu2 ikut ko balik umah.muahahahhaha

Hitokirizero said...

Aku nak blaja ngan yg terhebat..sape antara korang yg palinh hebat???

Aku pernah main spirit dahulu kala..horror weh..buku teks melompat sendiri..