Wednesday, September 17, 2008

Lame tak update blog

Senchou's log,

Ape dah jadi ngan blog aku nih..lame betul aku tak update..reason being..aku sibuk ngan malas. Tetiba hari ni aku rase nak update blog yg dah bersawang..bukannyer aku ader reader pun, wa ga ga. Hidup aku skang dah lain dari dulu, being a husband is a new chapter in my life and a whole new level, the next big step in a Man's life, mengingatkan aku saat aku sunat...haaaa..camtu laa aku rase, kire pada aku laa..dalam dunia lelaki nie ader 2 stage or step yg besar, 1st sunat, 2nd kawin, emm 3rd..aku tak lalui lagi..mungkin time dpt anak kot (which aku tengah usahakan). Debaran dia lebih kurang sama laa...wa ga ga.

Bile aku dah bergelar suami aku rase responsibilities aku makin bertambah, which aku rase bende ni amat baik utk aku. Byk gak aku blaja bende baru since jadi suami org nih..tapi tak perlu laa aku citer balik..eventually semua yg ader jodoh tuh akan lalui in their own path.

Skang aku keje mlm...zzzz..bosan max gile..dah laa aku sorang je lelaki melayu dlm team aku..bosan max 2x ganda utk aku. Bos aku parpu, nasib laa tade depan mata aku, dorang kat UK, everything dlm dunia virtual. Team aku separate, satu kat india, satu kat m'sia, so keje kiteorg everything via phone and internet. Yg tak bestnyer aku kene keje mlm and aku kene wat support...2 bende nie aku tak bole nak telan dlm perut aku. Skang aku tengah carik keje lain..yg membenarkan aku keje pagi and bukan wat support. Jarang² wat support aku tadehal lg..tapi kalau dah title aku as support engineer(dalam offer letter lain - sungguh autaa), memang aku takleh terima sket, moral aku down gile sejak masuk Satyam nih..keje aku kasi 40% je dari effort aku sebenar. But good news is, minggu lepas ACS bagi jawapan yg aku tunggu, aku diterima utk jadi warga ACS pulak. Teramat laa gembira maximum, skang aku tunggu offer letter kuar je, then aku akan serta-merta tender. Hopefully bule dpt within this week. Dekat pun dekat, 15 minit kalau dari umah mertua aku, kat bangunan menara luxor, must go thru tropicana tuh. Huhh tak saba nih...

Main game pun aku bole main time wiken je, along dah mengatasi aku dlm level garena. Takpe², pasni aku keje pagi aku akan kejar balik...byk plan dalam pale otak aku nih, kalau aku dah keje pagi balik...aku nak start active bersukan balik, active main game (dota and others), bole gi shoping ngan bini time balik keje (time gaji laa) ,aku even plan utk beli ultimate gaming system aku (nie kene kumpul duit dulu), skang aku tengah survey..PS3,Wii or Xbox360. kalu bule aku nak sume, tapi tuh dah tamak haloba tahap melampau maximum spider. So far aku dah survey, yg menarik perhatian aku adalah Xbox360 ngan PS3, cume rege ngan game je yg jadi penentuan which one yg aku patut beli. Kalau ader member yg beli salah satu..bole gak aku wat sistem bate. Pape pun aku tunggu duit cukup..then baru bole cite lebih. skang nie aku just concentrate kat Striker II (PC) aku dulu, tunggu starcraft II kuar.

Since skang dalam bulan Ramadhan, aku bebuke kat masjid putrajaya je, malas nak beli, geng pun tade, so aku amek tindakan bijak dengan bebuke di masjid, makan pun free bule maghrib berjemaah, cume aku rugi sbb tak dpt wat tarawikh je, wiken je laa aku buat pun. Berbuka ngan family pun wiken je zzzzz. No more pegi pasar ramadhan this year.

Ni je laa dulu yg aku mampu tulis, gile tunggang langgang gaya penulisan aku, perlu improvement byk lagi. hohoho..walaupun dah agak terlambat aku tetap nak kate Slamat Menyambut Ramadhan.

p/s: aku mintak maaf pada mereka yg aku terlupe nak jemput ke majlis kawen aku, sorry sesangat, bende camnih happen..

5 comments:

suya said...

ahernyeeeeeeeeeeeeeeeee..ko apodet gak muahahhaahhaha

@tune® said...

wah..skali apdet panjang bejela...
sungguh bertanggungjawab

Hitokirizero said...

Hehehehe...aku ingat korang lupe dah blog aku nih...aku bz gilos skang..tanggungjawab dah bertambah (bole tak aku pki alasan nih...wa ga ga)

:: iera :: said...

hahaha mau tak..
last bulan satu..
ni bulan sembilan dol..
sibbaik dalam list blog aku still ada link blog ko..
kalau tak, mmg tak tgk dah.. :P

helomynameisjaye said...

erkk..aku da buang link ko.muahahahahha..